ТВОРЕЦЬ КУЛЬТОВОГО АВТОМОБІЛЯ: АЛЕК ІССІГОНІС.

Короткий нарис життєвого шляху творця Mini.

Інноваційний. Унікальний. Культовий. Mini викликав сенсацію своїм дизайном і компактними розмірами наприкінці 1950-х років завдяки своєму винахідникові, англійцю Алеку Іссігонісу. Досягти цього було непросто. Проте, його історія доводить: ніколи не відмовляйтеся від своєї мрії, навіть якщо життя ставить перешкоди на вашому шляху.

Алек Іссігоніс (сер Олександр Арнольд Костянтин Іссігоніс) - англійський конструктор автомобілів грецького походження, народився в місті Смірна, яке на той момент було частиною Османської імперії (нині Ізмір, Туреччина). Його батько, успішний і багатий інженер суднобудування, був грецького походження, але мав британський паспорт. Його мати була родом із Баварії. У 1922 році сім'я покинула Туреччину і виїхала в Англію, так як всі британці були депортовані з країни. Однак його батько не пережив переїзд.Іссігоніс мріяв стати автомобільним інженером з раннього віку. З 1925 по 1928 рік він отримав технічну освіту в Лондоні. Він досяг успіху в машинобудівному кресленні, але тричі не склав іспити з математики. Йому вдалося отримати диплом, але він не був прийнятий до аспірантури. 

У 1928 році його перша робота була в відділі проектування Gillett, в інженерній фірмі в Лондоні. У 1934 році Іссігоніс був запрошений на роботу в конструкторський відділ компанії Humber Ltd в Ковентрі. 

У віці 30 років він працював в інженерному відділі компанії «Морріс Моторс», де перший успіх йому принесла розробка оригінальної моделі «Морріс Майнор» (Morris Minor). Morris Minor став першим повністю англійським автомобілем, що перетнув мільйонний рубіж продажів. Коли компанії Morris і Austin об'єдналися в British Motor Corporation в 1952 році, Іссігоніс вирішив покинути компанію. Потім він перейшов до Avis, де працював над розвитком розкішного седана, але проект довелося закрити через великі витрати. Потім Іссігоніс повернувся назад в British Motor Corporation, де вплив багатьох політичних чинників привів його до його головного прориву. 

ПАЛИВНА КРИЗА РОЗКРИЛА ІДЕЮ. 

Під час Другої світової війни Великобританія контролювала Суецький канал, який був важливим джерелом нафти, але ситуація змінилася під час так званої Суецької кризи в 1956 році. Втрата британського суверенітету призвела не тільки до політичної поразки, але і до паливної кризи. 

Для Алека Іссігоніса це був шанс проявити себе. Завдання: автомобіль з великою кількістю простору всередині і з мінімальними розмірами зовні, з сидіннями для чотирьох пасажирів, бездоганними ходовими якостями, чудовою економією палива і дуже доступною ціною. Саме так він і зробив. І результатом стало створення не просто економічного автомобіля. 

Mini швидко став культовим автомобілем і знайшов багато захоплених шанувальників по всьому світові. Через десятиліття, незважаючи на колосальні подальші удосконалення, автомобіль не втратив свого легедарного шарму. А Алек Іссігоніс увійшов до історії як творець Mini і в 1969 році був посвячений у лицарі за свої видатні досягнення.

ПОКАЗАТИ ВСІ НОВИНИ