MINI

MINI STRIP. Особливий екологічний дизайн від Пола Сміта.

MINI STRIP, створений Полом Смітом, відсвяткував свою світову прем'єру в Лондоні 12 серпня 2021 року. Цей унікальний автомобіль, виготовлений в єдиному екземплярі, є результатом співпраці MINI і Paul Smith, двох знакових британських брендів, які діляться своїми творчими думками про екологічно безпечний дизайн.

MINI STRIP підкреслює новаторський підхід до проблеми сталого розвитку автомобільного виробництва. Керуючись загальною темою «Простота, прозорість, стійкість», автомобіль демонструє надихаючі ідеї для більш екологічного підходу до автомобільного дизайну. Назва свідчить про те, що процес почався з повного демонтажу 3-дверного MINI Cooper SE і доведення його до його структурної сутності. Потім визначалися, реалізовувалися і впроваджувалися тільки ті елементи, які дизайнер вважав абсолютно необхідними, причому екологічність посіла перше місце. 

«Для мене MINI STRIP демонструє, що компанії MINI і Paul Smith поділяють сміливі погляди на майбутнє з точки зору інновацій та дизайну — і разом ми створюємо більше. Пол ставив важливі питання на самому початку процесу проектування зі своєї неавтомобільної і, отже, свіжої точки зору. Ми пишаємося тим, що разом розробили такий сильний продукт», — пояснює Олівер Хейлмер, керівник відділу дизайну MINI.


Погляд з боку - важливе джерело натхнення.

MINI завжди був сприйнятливий до поглядів з-за меж свого всесвіту; вони допомагають бренду загострити увагу на самому собі і на підході до вирішення проблем. Як дизайнер, який пристрасно захоплюється велосипедами, книгами і багатьма іншими речами, Пол Сміт ставив питання, що виходили за рамки очевидного. «Я неймовірно вдячний за можливість переосмислити культовий MINI», — сказав він. «Я знаю і люблю існуючий автомобіль, але, поважаючи минуле і дивлячись у майбутнє, ми створили дещо особливе. Для мене велика честь, що команда MINI надала мені впевненість і свободу мислити нестандартно про підхід до дизайну автомобіля. Я думаю, що разом ми створили щось справді унікальне, повернувшись до основ, зменшивши деталі і розібравши машину».

В основі дизайну — ідеальна недосконалість.

У цьому спільному процесі був застосований принцип максимального скорочення для створення мінімалістичного, висококласного дизайну зі свіжою і нестандартною привабливістю. Численні продумані акценти надають екстер'єру 3-дверного MINI Cooper SE абсолютно унікальну естетику. Сировина — це дуже продумана частина зовнішнього дизайну. Отже, кузов залишився в незавершеному стані без будь-якої кольорової фарби, а тільки з тонкою прозорою плівкою для захисту від корозії. На панелях з оцинкованої сталі були свідомо залишені недоторканими заводські сліди шліфування, щоб чітко ідентифікувати автомобіль як функціональний об'єкт і надійного супутника в повсякденному житті. Цей навмисно грубий ефект Пол Сміт назвав «ідеальною недосконалістю».


Незмінна виразність матеріалів. 

Секції знайомої чорної панелі MINI надруковані з переробленого пластику. Основні якості цього матеріалу залишилися відкритими, як у металевих панелях. Пол Сміт, який із задоволенням час від часу і сам замінює або модифікує окремі частини своїх дорожніх велосипедів, у додаткових частинах екомобіля залишив видимі гвинти, які показують, наскільки простим було б розбирання машини та наскільки легко вона могла би підлягати повторній переробці після закінчення терміну експлуатації. Функціональні вставки для фартуха спереду та ззаду були також виготовлені в процесі 3D -друку, що створило їхню вражаючу текстуру.
Заглушена решітка радіатора MINI STRIP та колісні кожухи допомагають позбутися клейма типового стилю електромобілів. Оздоблення решітки радіатора та аеродинамічні кожухи на колесах виготовлені з переробленого матеріалу Perspex, що економить як вагу, так і ресурси. Перероблений Perspex також використали для великого панорамного даху, що дозволяє бачити майже оголену структуру кузова всередині.

Любов до деталей. 

MINI називає це "мерехтінням в очах", Пол Сміт — "особливою класикою". Вони посилаються на несподівані деталі, такі як висококонтрастні кольорові акценти, які розкриваються лише на другий або третій погляд. Те ж саме стосується MINI STRIP: відкривши двері, ви побачите фірмові смужки Пола Сміта у яскравій композиції з п’яти кольорів. Зарядна кришка при відкритті додає плескіт неоново-зеленого кольору, тоді як вигравіруваний малюнок електричної вилки на клапані є власною роботою Пола Сміта.


Радикальне скорочення інтер'єру.

Завдяки радикальному скороченню MINI STRIP вірний девізу «Простота і прозорість» навіть в середині. Усі деталі оздоблення були навмисно опущені (за винятком приладової панелі, накладки на верхню частину і полки для багажу), що зробило корпус кузова домінуючим візуальним елементом салону. На прохання Пола Сміта салон був пофарбований в синій колір, що зробило його особливо привабливим. Відкритий основний матеріал і насичені сині тони надають інтер'єру додаткову естетичну привабливість.Замість звичайної конструкції, що складається з декількох частин, приладова панель містить в собі виключно велику напівпрозору секцію з обробкою з димчастого скла. Грунтуючись на традиційному використанні круглих елементів в дизайні MINI, геометрія була значно спрощена з набагато більш графічною інтерпретацією. Немає класичної центральної приладової панелі — натомість в центрі уваги залишається смартфон водія. Він розміщується там, де зазвичай знаходиться центральний дисплей, автоматично підключається до автомобіля і, таким чином, стає центром управління мультимедіа. Єдині фізичні органи управління в салоні розташовані в центрі знизу, де можна знайти тумблери для електричних склопідйомників і функції Старт/Стоп.


Інноваційні матеріали економлять ресурси.

Поряд з мінімалістичним геометричним дизайном всередині MINI STRIP, використання перероблених екологічно чистих матеріалів також підкріплює принципи екологічності автомобіля. У салоні повністю відсутня шкіра і хром, а сидіння оббиті трикотажною тканиною. Використання мономатеріалу для оббивок сидінь означає, що вони повністю придатні для вторинної переробки. Килимки виготовлені з переробленої гуми. Їхній терраццо-подібний візерунок є побічним продуктом процесу переробки і виробництва і наочно демонструє різнобарвні складові елементи, які отримують друге життя в якості частини цього матеріалу.Верхня накладка приладової панелі, пороги дверей і задня полка також мають дуже спрощену геометрію і зроблені з переробленої кори. Вона не містить синтетичних речовин і повністю придатна для вторинної переробки. Завдяки своїй приємній твердості в поєднанні з м'якістю на дотик в майбутньому кора може замінити пінопласт. Можливість вторинної переробки матеріалу і його статус відновлюваної сировини, який фактично «фіксує» вуглекислий газ на нулі під час виробництва, створюють потенціал для скорочення викидів парникових газів. Ще одним позитивним побічним ефектом трикотажного полотна і кори є те, що вони є матеріалами з відкритими порами, що поліпшують акустику інтер'єру.

Мінімалізм і функціональність — деталі.

На кермі, яке також є центральним елементом інтер'єру, залишилися лише найважливіші функції. Його обід обгорнутий стрічкою в стилі справжнього шосейного велосипеда. Три алюмінієві спиці з'єднують обід з амортизатором керма, сітчасте покриття якого дозволяє бачити подушку безпеки позаду. Як і в екстер’єрі автомобіля, тут є видимі гвинти, що показують, наскільки легким буде демонтування керма і повторне використання алюмінію. Невеликий тканинний лейбл Paul Smith — один з покажчиків колаборації, які можна знайти в інтер'єрі.
Дверні панелі зроблені з того ж сітчастого матеріалу, що і надувна подушка безпеки. За сітчастими панелями, які утримуються всередині рами, добре видно структуру дверей. Прозорість сітки змінюється в залежності від кута огляду, додаючи інтер'єру новий вимір. Тримачі на плечах дверей зроблені з намотаного мотузкового троса і разом з відповідними ременями безпеки пожвавлюють інтер'єр своєю яскраво-помаранчевою обробкою. Дверні  ручки з фрезерованного алюмінію створюють першокласний завершальний акцент для дверної зони. У міру того, як погляд блукає дверима далі, він потрапляє на відкриту подушку безпеки в стійці даху. Разом з видимою прокладкою кабелю усередині вона свідомо привертає увагу до функцій, які зазвичай ховаються під час виробництва, і використовує їх для досягнення естетичного ефекту.

Ідеї для більш екологічного майбутнього.


У всіх оригінальних деталях MINI STRIP форма слідує за функцією. Простота, прозорість і екологічність стали центральними темами процесу проектування і проявляються в усіх аспектах автомобіля. Це дозволило MINI STRIP втілити філософію MINI «Креативне використання простору» в радикальному і фундаментальному зміні дизайну, особливо в інтер'єрі. Отже, автомобіль може стати каталізатором більш раціонального використання ресурсів в дизайні.