Трансмісія з подвійним зчепленням в MINI - коробка передач прискореної дії підвищує задоволення від водіння.

Нове в 3-дверному, 5-дверному MINI і MINI - кабріолеті: 7-ступінчата автоматична коробка передач «Steptronic» з подвійним зчепленням забезпечує прискорення без переривання крутного моменту.

dam Image

Британський виробник автомобілів MINI підкреслює спортивний характер своїх моделей в невеликому сегменті з новим типом трансмісії. Надзвичайно швидке перемикання передач, висока ступінь комфорту перемикання і оптимізована ефективність - ось переваги 7-ступінчатої автоматичної коробки передач. Така коробка марки «Steptronic» доступна для 3-дверних і 5-дверних моделей MINI, а також MINI з відкритим верхом. Вона пропонується в поєднанні з відібраними типами двигунів і в якості альтернативи стандартної 6-ступінчатої механічної коробки передач. Нова трансмісія із подвійним зчепленням забезпечує вражаючу динаміку перемикання передач, яка підвищує задоволення від водіння. У той же час вона включає в себе всі зручні функції автоматичної коробки передач.

 

Трансмісія з подвійним зчепленням керується за допомогою нового електронного важеля перемикання передач, який завжди повертається у вихідне положення після перемикання між режимом руху «D», нейтральним станом «N» і режимом зворотного ходу «R». Стан парковки активується натисканням кнопки «P». Режим «S» можна активувати з положення «D», зсунувши важіль вліво: це особливо підкреслює спортивний стиль керування, а також дозволяє вибирати позицію важеля вручну. Електронне керування нової трансмісією з подвійним зчепленням автомобілів MINI також включає в себе адаптивний алгоритм перемикання передач на основі навігаційних даних. Крім того, оптимізуються режими пуску і зупинки двигуна, а також руху автомобіля накатом, що знижує витрату палива і рівень викидів в атмосферу.

 

Принцип роботи, взятий з автоспорту, для поліпшення їзди по дорозі.

 

Принцип конструкції трансмісії з подвійним зчепленням був перейнятий безпосередньо з автоспорту. Так само, як і на гоночній трасі, ця трансмісія дозволяє водіям MINI проводити високодинамічні швидкісні маневри, перемикаючи передачі на більш високі без переривання крутного моменту. Водій може утримувати педаль акселератора натиснутою, і в цей час система контролю передачі за долі секунди здійснює перехід на більш високий швидкісний режим, не знижуючи ідеальної частоти обертів двигуна. Тим самим забезпечується безперервне збільшення швидкості руху автомобіля.

 

Це можливо завдяки специфічній конструкції коробки передач з подвійним зчепленням. Вона поєднує дві системи передач в одному корпусі. Основними елементами конструкції є дві «мокрі» масляні муфти: одна з них включає парні швидкості (2, 4, 6), інша - непарні (1, 3, 5, 7) і задній хід. Під час руху одна з двох муфт відкрита, а інша закрита. Вони взаємодіють, коли водій перемикає швидкості вгору або вниз: відкривається одна муфта і, при цьому, миттєво закривається інша.

 

Якщо MINI прискорюється, наприклад, перебуваючи на третій швидкості, передача енергії відбувається через відповідну муфту і зубчасті передачі коробки, призначені для роботи на непарних швидкостях. У цей час система управління передачами вже готує перехід на четверту швидкість. До цього готові зубчасті передачі четвертої швидкості в тій частині трансмісії, яка відповідає за парні значення швидкостей. Все, що потрібно зробити для переходу - це роз'єднати зчеплення третьої передачі і з'єднати зчеплення четвертої передачі. Це відбувається одночасно без переривання тягового зусилля і, в будь-якому випадку, займає менше часу, ніж необхідно для натискання педалі зчеплення при русі з механічною коробкою передач.

 

Система управління передачею завжди знає, яка саме передача.

 

Для того, щоб відповідна передача була готова до наступної зміни, електронна система управління новою трансмісією з подвійним зчепленням постійно аналізує наміри водія і ситуацію на дорозі. Цей аналіз включає в себе положення педалі газу, швидкість обертів двигуна, швидкість руху і режим руху MINI. В результаті можуть бути зроблені швидкі перемикання передач для належного реагування на раптові зміни дорожньої ситуації. Якщо прискорення має бути, наприклад, несподівано перервано, трансмісії з подвійним зчепленням потрібно не більше однієї секунди, щоб перейти на нижчу передачу, замість перемикання на раніше плановану, більш високу.

 

Паралельне відкриття і закриття муфт робить маневри прискорення і уповільнення не тільки більш швидкими, але і більш плавними. Акустично перемикання передач можна сприймати тільки, як швидку зміну числа обертів двигуна, що також помітно по рухах стрілки тахометра. Більш того, не відчувається також і зміни навантаження, як це, наприклад, відбувається при ручному перемиканні швидкостей.

 

Сім передач для збільшення задоволення від водіння і підвищеного комфорту.

 

Збільшення позицій приводу у порівнянні з 6-ступінчатою механічною коробкою передач сприяє як спортивному вдосконаленню, так і комфорту їзди. Сім передач трансмісії з подвійним зчепленням сприяють більш добірному поділу передач, тим самим зменшуючи різницю в швидкостях обертання двигуна на різних передачах. Разом з прямим зв'язком з двигуном, що характерно для трансмісії з подвійним зчепленням, невеликі скачки обертів роблять задоволення від водіння при прискоренні максимально вражаючим. Це відноситься до автоматичних перемикань в режимах «D» і «S», а також до переміщень важеля вручну при виборі положень приводу в режимі «M». У режимі «S» збільшення обертів двигуна викликає перемикання швидкостей і подальше збільшення динаміки переходу на високошвидкісні передачі. Крім того, в режимі «S» водій також може спонтанно перейти на ручне управління. Тут вибір необхідної швидкості здійснюється в послідовному режимі. Водій коротким рухом переміщує важіль перемикання швидкостей вперед. При цьому важіль зсувається вниз і трохи підводиться, фіксуючи наступну, більш високу передачу.

 

В автоматичному режимі задоволення від водіння можна також підвищити, зв'язавши управління передачею з додатковою навігаційною системою MINI. Після цього блок управління коробкою подвійного зчеплення може використовувати навігаційні дані для адаптації стратегії перемикання передач до даної ситуації на дорозі. Наприклад, при наближенні до різкого повороту або перехрестя, заздалегідь включається понижуюча передача, щоб мати можливість використовувати ефект зниження швидкості за рахунок гальмування двигуном. При швидкому проїзді через два повороти дороги, стан приводу, що був включений після зниження передачі, підтримується. При цьому стає непотрібним додаткове перемикання і забезпечується ідеальний вибір передачі для потужного набору швидкості при виході з повороту.

 

Як і звичайна конвертерна система, трансмісія з подвійним зчепленням також пропонує функцію сканування, яка забезпечує плавне відключення системи прискорення приводу. При цьому створюються більш комфортні умови при маневруванні або русі з частими зупинками. Наявність двомасового маховика з вбудованим відцентровим маятником позитивно впливає на плавність руху при низьких обертах двигуна. Він компенсує різкі скачки швидкості при раптовому підвищенні крутного моменту, тим самим підвищуючи вібраційний і акустичний комфорт при русі на малій швидкості.

 

Оптимізована ефективність функцій запуску або зупинки двигуна і руху накатом.

 

На додаток до вищесказаного, електронна система управління 7-ступінчатою трансмісією з подвійним зчепленням пропонує широкий спектр прогресивних функцій для підвищення ефективності користування MINI. Наприклад, з метою економії палива при зупинці на перехрестях, коробка з подвійним зчепленням дозволяє використовувати функцію запуску або зупинки двигуна.

 

Крім того, доступна функція руху накатом в режимах «MID» і «GREEN». Тут трансмісія від'єднується, як тільки водій прибираэ ногу з педалі газу. Це дозволяє автомобілю MINI рухатися за інерцією на холостому ходу без будь-якого ефекту гальмування двигуном і при мінімальній витраті палива. Функція руху накатом може бути більш точно адаптована до ситуації на дорозі, якщо транспортний засіб оснащено системою навігації або системами допомоги водієві. Наприклад, в тих випадках, коли за даними навігації або зображень камери є необхідність застосувати гальмування, наприклад, якщо MINI наближається до перехрестя або до іншого учасника дорожнього руху, функція руху накатом пригнічується, щоб мати можливість використовувати ефект гальмування двигуном.